Etusivu

TERVETULOA!

Sivustoa kehitetään parhaillaan, laita osoite mieleen!
Uusia reseptejä tulee päiväittäin ja kokoamme tähän etusivulle pian uusia ja parhaita!

Kiinnostaako sinua Keskustelufoormin kehittäminen ja valvominen? Haluat jakaa Keto tietoutta, etsiä uusia reseptejä ja jakaa niitä muiten kanssa?
Ota yhteyttä meihin ja kerro lisää itsestäsi! Ota yhteyttä Yhteystiedot sivun kautta.

UUTTA SYÖTÄVÄÄ?

Marjasmoothie

Valmistusaika5 minuuttia
Ruokalaji: Aamiainen, Smoothie
Ruokakulttuuri: Keto
Avainsana: Smoothie
Annokset: 1
Kirjoittaja: Juha_admin

Työvälineet

  • Tehosekoitin

Ainekset

  • 1 dl Punaviinimarja
  • 1,5 dl Vettä
  • 2 rkl Chia Siemeniä
  • 2 dl Kookos- Mantelimaitojuoma

Ohje

  • Sekoita kaikki aineet tehosekoittimessa ja nauti

Muista nämä

Hyvät rasvat ovat tärkeitä

On suositeltavaa kiinnittää huomiota rasvojen laatuun. Moni suosittelee ja suorastaan tyrkyttää syömään suuria määriä eläinperäisiä rasvoja, välittämättä niiden liiallisessa käytössä havaittaviin terveydellisiin haittoihin. Hyvien rasvojen lähteitä ovat mm. oliiviöljy, kookosöljy, avokadoöljy, pähkinät ja luonnonmukaisesti kasvaneet lihat, kalat ja kananmunat.

Liikaa proteiinia päivässä

Ketogeeninen ruokavalio ei ole runsasproteiininen ruokavalio, vaan päivän energian tarve tulee täyttää rasvoilla. Ketogeeninen ruokavalio on oikein toteutettuna lihaksia säästävä ruokavalio, eikä elimistö pyri hyödyntämään olemassa olevia lihaksia energiantuotantoon ennenkuin rasva on käytetty loppuun. HUOM! Elimistö ei kykene varastoimaan ylimääräistä proteiinia, vaan se pilkotaan SOKERIKSI. Tämä taas jopa estää ketoosiin pääsyä.